Pages

Wednesday, July 8, 2009

Pesta Malam Indonesia 3

Pesta Malam Indonesia 3 ialah konsert pertama yang ditonton untuk tahun ini. Sabtu, tanggal 20 Jun 2009 dan bertempat di Car Park A, Stadium Bukit Jalil. Yeahh.. right, cerita dah basi baru nak tulis. Better late then never.. hehe

Sepertinya PMI sudah menjadi acara tahunan. Pihak penganjur sepertinya sudah matang, sudah belajar dari kesilapan nampaknya. Vanue OK! Parking OK! Sound system OK! Band OK!

Rasanya Car Park A, Stadium Bukit Jalil adalah lokasi strategik untuk konsert outdoor. Konsert PMI sebelum ini yang berlokasi di Stadium Merdeka & Bukit Kiara Equestrian Park menyebabkan orang yang datang berkereta mengalami kesukaran untuk mencari parkir.

Tak pernah miss nonton PMI sebabnya ada saja band yang wajib tonton. PMI3 ada Padi, Andra & The Backbone, Sheila On 7, Gigi, Dewa 19 dan 2 band tempatan, Aku dan Jinbara sebagai pembuka tirai PMI3. Band kesukaan sepanjang zaman tu Padi & SO7, jadi wajiblah menonton mereka.


Dah lama rasanya tak tengok Padi main. Padi perfom yang pertama hari tu. Konsert mula jam 5pm. Tapi sebelum tu jam 3pm band Aku dan Jinbara perfom. Gila kangen nak tengok mereka perfom. Serious! Sebak rasanya bila tengok mereka sudah di atas pentas dan meremang jugalah bulu roma dengar lagu intro mereka.
Masih ingat lagi waktu PMI1.. Waktu Padi perfom hujan turun dengan lebatnya, saya dan Ili menari melompat gembira di dalam hujan waktu itu.. indah sungguh kenangan. Eh.. tapi darah abadi ku yang lain pada kemana waktu hujan itu? Kenapa saya dan Ili saja yang ada waktu tu?
Padi sungguh best dan cuaca sungguh bersahabat waktu Padi perfom. Terubat juga kekangenan dengan Padi. Lagu pertama mereka ialah Sang Penghibur dan ditutup dengan lagu Sobat. Dalam 12 lagu jugalah mereka perfom hari tu.

Sedang menonton ATB

Andra & The Backbone pula perfom yang kedua. ATB perfom tak lama pun, rasanya dalam 8 lagu je kot. Kami nonton dari jauh je ATB ni, secara kononnya nak kumpul energy untuk band. seterusnya. Yeahh.. SO7!! Lepas Maghrib turn SO7 pula. Band wajib tonton ini perfom 12 lagu. Darah abadi semua berkumpul, menari, menyanyi dan berlompot bersama. Sungguh sepakat membawa berkat kami semua.. haha *hug*

Saya selalu menonton konsert bersama mereka. Tapi ini belum full team of Darah Abadi.

"Ku s’lalu membanggakanmu, kaupun s’lalu menyanjungku
Aku dan kamu darah abadi
Demi bermain bersama, kita duakan segalanya
Merdeka kita, kita merdeka"

Seterusnya GiGi pula yang perfom. Sepertinya Armand itu tidak dimakan usia ye.. awet muda sentiasa. Tetap cakep seperti dulu. Armand itu sungguh energetik dan lucu. Suka berseloroh si Armand ni, tak habis-habis dengan 'amboi'nya itu. Gigi adalah antara band yang terbaik malam itu.

Dewa 19 adalah band yang terakhir setelah segment untuk mereka di isi juga dengan band The Lucky Laki. TLL itu dianggotai oleh 3 orang anak lelaki Ahmad Dhani. Dewa 19 malam itu tak ada yang surprise. Tiada apa-apa perubahan nampaknya. Lagu intro mereka pun tak pernah bertukar, asyik itu saja dari dulu. Perfom pun macam nak tak nak saja Kami menonton mereka dari kejauhan.

Secara keseluruhan konsert kali ini berlangsung dengan aman dan damai. Tiada pergaduhan seperti konsert-konsert yang sebelumnya. Terima kasih FatBoys. Tahun depan buat lagi dan bawa band best lagi ok ;-)

3 comments:

  1. waktu PMI1, padi perform aku di belakang sikit... takde baju hujan... uhuhu...

    ReplyDelete
  2. uhuh. bace lirik di atas sprti mau menitik air mate. sebak lak. hehehe. luv y'all darah abadi kuww.. =)

    ReplyDelete
  3. membuat kunjungan balas! :D

    seronok mengenali kalian, sungguh!

    ReplyDelete