Pages

Wednesday, June 10, 2009

DIY a.k.a Daerah Istimewa Yogyakarta

'Ke Yogya lagi?' Begitulah kata orang kalau saya mau ke DIY. Ya.. sudah 3 kali ke DIY dan yang terakhir ke sana ialah bulan April lepas. Lebih istimewanya ke sana bersama-sama darah abadi dan teman-teman baru dengan rombongan seramai 22 dewasa, 2 baby dan 2 kanak-kanak nama Indah. Ramai gila! Rombongan kekeluargaan gittew..

Kemana je lah jalannya kalau ke Yogya tu?
Ya, kemana lagi.... paling tempat yang wajib ialah Borobudur, Prambanan, Kaliurang, Pantai Parangtritis, Taman Sari, Keraton dan belanja-belinji pula di Pasar Beringharjo atau toko-toko sepanjang Jalan Malioboro. Kalau cuti berlebih-lebih bolehlah wisata ke Ratu Boko atau pantai-pantai cantik lain seperti Krakal, Glagah dll. Lebih lanjut tentang Yogya silalah membuat research sendiri di Yogyes.

Apa pula makanan khas Yogya?
Yang saya tahu Gudeg & Bakpia Hahaha... kurang info ni ya?? Ok.. ok.. gudeg & bakpia memang makanan asli Yogya tapi masih banyak makanan lain. Contohnya baca saja blog Cah Ayu. Tengah promosi makanan tu ;-).
Lapar ayam bakar nih.. huhu. Setakat ni ayam bakar yang paling best sekali di Yogya yang pernah saya rasa ialah di Lesehan Terang Bulan di Jalan Malioboro. Betulllllll.. tak tipu.. you all cuba la next time.

NEXT TIME?
Bila tu next time ke Yogyanya? Bila? Bila? Bila? eh salah.. Kapan? Kapan? Kapan?
Ada rezeki dan tiada aral melintang patah, pasti akan ke Yogya lagi. Siapa takut!!! hehe..
Saya tak pernah bosan untuk ke sana lagi. Anda bagaimana?
Feb 2006
Status : Single

Jul 2007
Status : Engaged

April 2009
Status : Married

3 kali Yogya bererti 3 kali juga ke Borobudur dan dengan status yang berlainan. Semoga next time ke Yogya lagi lain pula statusnya.. bertiga ke mungkin, insyaAllah. Amin.
Catat rekod.. baru perasan nih! 3 kali naik Borobudur dengan baju pink hahaha (muntahlah si Cah Ayu dengar pink).. Nasib bukan baju yang sama (macam mana lah boleh pink semua ni.. haishh).

Rindu Yogya!
Rindu kamu semua!

Weiii.. bila nak arisan lagi?

3 comments:

  1. hehehe.. yerla pink! hahaha.

    ReplyDelete
  2. arisan di kfc extreme park shah alam minggu depannn...hoerrey!

    ReplyDelete
  3. ada apakah di kfc situ?

    ReplyDelete